Z Port Hardy do Prince Ruperta lodí

Večer jsme přijeli na konec ostrova Vancouver. Dál už to autem nejde. V hotelu Pioneer Inn se zastavil čas a to je dobře.

V minulém roce jsme tam sledovali orla sedícího na stromě a dnes jsem to očekával, ale překazil nám plány. Když  jsme přijížděli k hotelu, proletěl  jen hrdě nad potokem před hotelem.  A tak jsme po ubytování místo sledování orla na stromě měli jinou zábavu. Já se vydal k nějaké průmyslové stavbě, kde byl i sklad nepotřebného materiálu a tam jsem si našel kus polystyrenu, který jsem potřeboval na …… No nebudu se rozepisovat, jednoduše na něco. Další cestovatelé měli romantičtější plány. Objevili u cesty maliny a vydali se na ně. Část hlouběji po lesní cestě, část přímo u silnice.  Moc jim chutnaly, jen jim trochu zkazila náladu informace, kterou jsem jim dal.  Když jsem se totiž vracel zpět s polystyrénem, o jehož účelu se nechci rozepisovat a míjel jsem naše pojídače malin, šla okolo místní paní a řekla nám, abychom je nejedli, protože jsou  postříkané herbicidy.  A  měla asi pravdu, protože i varovná cedulka tam byla.  Maliny ale stejně chutnaly, herbicidy neherbicidy.

Kousek za hotelem je i pár karavanů a obytňáků, ve kterých bydlívají Kanaďani – tuláci, kvůli práci, nebo  skrývající  se před zákonem. Každopádně jednoho takového hledal kluk na recepci, ptal se na jeho číslo. Recepční mu jméno potvrdila, ale číslo neměla. Kluk číslo měl, ale nefungovalo. Jojo pořád se něco ve světě děje i zde v Port Hardy.

Ještě jsme na hotelu potkali jednoho Čecha resp. Kanaďana, který bydlí na pevnině někde nad Vancouverem a sem přivezl nějaký materiál synovi, který zde koupil několik bytů, které plánuje opravit a provozovat.

Nocleh a ranní vstávání v 5 hodin protože v 5.30 musíme už stát ve frontě na Inside Passage. To je veliký trajekt z Port Hardy do Prince Ruperta.  Vyplouváme v 7.30 ráno a v Princi Rupertovi jsme kolem půl dvanácté v noci.  No to si lodi užijete naplno.  Při dvouhodinovém čekání   jsme posnídali  trochu koblih a kávy, kterou jsme si uvařili ráno na cestu na pokoji.  Po vyplutí jsme ale raději v 9 hodin šli na druhou snídani na lodi. Tu jsem objednával já a protože čtu nyní Mellvila Bílou velrybu a tam v hospodě U dvou kotlů když vám nabídnou polívku škeblovou nebo tresčí, je jedno co řeknete, protože dostanete škeblovou, jsem taky, když cestovatelé sledovali nabídku snídaní sdělil, že koukat se klidně můžou, ale na objednávku to vliv mít nebude. Bude to, co objednám.

A pluli jsme dál.  Pozorování velryb probíhalo celkem standardně, během plavby nás kapitán upozorňoval kde je možno stáda pozorovat. A tuto plavbu  se toto stalo jen jednou a  navíc stádo obsahovalo jen tři kusy kosatek. To je málo, to skoro není stádo a tak jsem byl vyzván, abych se převlékl za kosatku a připravil na focení . Důrazně jsem to  odmítl s tím, že zájezd standard toto nemá v ceně, to by museli mít verzi de luxe, to bych jim pral i ponožky.

Hlavní zábavu mi obstaral jeden týpek z Port Hardy, dnes už vím, že jeho ségra  Lou dělá v Port Hardy ve  Sportbaru. On jel na loď, která na něj čekala v Prince Rupert a to komerční a to lov ryb sítěmi pro konzervárny. Bude na lodi asi 3 měsíce a výdělek, no co vám budu povídat hezký, moc hezký.  Aby to nebylo tak kruté tak řekněme například cca, bratru 40 tisíc kanadských.  No ale mezi námi, je to trochu víc.  A ani nechtějte vědět, co dělá mimo zezonu, resp. kdo mu posílá peníze pravidelně každý měsíc desátého .  Postupně pivo za pivem mi popisoval jak probíhá tento lov. Ty dny, kdy mají povoleno v určitých místech lovit jsou omezené a není jich moc, ale když je povoleno a daří se tak ve 4 lidech za den naloví několik desítek tun.  A pak hurá do konzervárny, jedna je v Prince Rupert a jedna jižně u ostrova Vancouver.

Dozvěděl jsem se i o tom jak na jedný lodi kapitán vyhodil dva chlapy a John mu pak řekl, to je zajímavý ty jsi dva chlapy z lodi vyhodil, jednoho přijal a stíháme to mnohem líp.  Jo jmenuje se John ten námořník, který už několik hodin pije pivo a kecá se mnou v lodním baru.

Ještě jedna příhoda mně zaujala, která se stala před lety a to na tak  velikém trajektu na kterém jedeme .  Hlavní  roli hraje potopený tento trajekt , kapitán a stewardka. Nebudu popisovat podrobnosti o ztroskotání trajektu, i soudce když odsuzoval kapitána ke 4 letům vězení řekl, že nebude spekulovat  co dělali  na kapitánském můstku ale každopádně kapitán nedělal svoji práci.

Nakonec jsme dopluli, dlouho, velmi dlouho čekali,  než otevřeli  loď pro auta a při tom spekulovali proč to tak dlouho trvá, ubytovali se v hotelu U kotvy  a šli spat.  Spat ne spát, protože není čas na dlouhá slova,  už je půlnoc.

Jo ten polystyren jsem potřeboval na vyřezání stojánku na tablet, to jen na vysvětlenou a stejně jsem ho pak vyhodil.   Zítra jedeme krajem na východ asi 700 km středem Britské Kolumbie.

inside passage
Pioneer Inn Port Hardy
orel z Port Hardy
BC ferries
přístav Port Hardy

Autor: Přemysl Černý | neděle 31.7.2016 4:51 | karma článku: 10,19 | přečteno: 219x

Přemysl Černý

Jest mně vás líto, len uzrává

Když nezměníte své kroky, dojdete tam kam směřujete. Musím ale napsat minimální počet znaků do perexu. Přestože další slova jsou zbytečná.

16.3.2018 v 11:38 | Karma: 7,90 | Přečteno: 343x | Diskuse| Politika

Přemysl Černý

Nechcete rádia už s tím přestat ?

Především tím myslím veřejnoprávní rozhlas, který platíme, někdo i proti své vůli. Pamatujete si ještě kolik kapel, zpěváků a písniček je u nás v České republice za ta desetiletí nahrávání ?

18.1.2018 v 17:02 | Karma: 26,32 | Přečteno: 952x | Diskuse| Politika

Whitehorse Yukon a okolí

Yukon je obrovský stát. Jak oni sami píšou na plakátech Yukon je větší než život. Každopádně 480 000 km2 je pro cca 30 000 obyvatel dost místa.

30.8.2016 v 0:00 | Karma: 8,65 | Přečteno: 229x | Diskuse| Cestování

Ostrov Vancouver a okolí

Nejprve začněme tím okolím. Ve městě-přístavu Prince Rupert žije 13000 obyvatel. Přístav spojuje pevninu BC s ostrovem Vancouver a také s Aljaškou na severu v USA. Vypadá, že se zde zastavil čas.

4.2.2016 v 8:46 | Karma: 11,75 | Přečteno: 566x | Diskuse| Cestování

Přemysl Černý

San Francisco a jeho zadní dvorky

Dnešní den byl na téma volno. A to tak, že celý den. V 10 dopoledne jsem se vydal do zadních dvorků San Francisca. Zadní dvorky? Jo zadní dvorky! A zde to není nijak složité, stačí se vydat kamkoli jižně od Market street.

2.2.2016 v 10:38 | Karma: 13,46 | Přečteno: 512x | Diskuse| Ostatní

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...