San Francisco a jeho zadní dvorky

Dnešní den byl na téma volno.  A to tak, že celý den.  V 10 dopoledne jsem se vydal do zadních dvorků San Francisca. Zadní dvorky? Jo zadní dvorky! A zde to není nijak složité, stačí se vydat kamkoli jižně od Market street.

 

 No tedy řeknu vám to je město extrémů . To se nám bortí ideály jak domečky z karet. Kadence bezdomovců je taková že až přecházejí oči.  Mimochodem v San Franciscu / 800 000 obyvatel / je víc bezdomovců v absolutních číslech než v New Yorku / 8 000 000 obyvatel/.  Vydal jsem se na ulici s honosným, náboženským názvem Mission a tam si připadal jak na safari. Pardon já jsem se přeřekl.  Každopádně několik fotek jsem udělal, ale pak už mně vlastně přešla chuť a focení mi přišlo fakt neslušné.

 Hned nedaleko parkoviště leželi na ulici dva, ani nevím, zda se znali, jak po vélikém tahu, naprosto tvrdě spící přesně tak jak spáváte ve své ložnici po nějaké větší akci. Asi za 2 hodiny jsem šel okolo a situace se naprosto nezměnila a po dalších asi 4 hodinách, kdy jsem se tam opět objevil, jeden byl již vzhůru, pil malou plastovou lahev tvrdého a poté co jsem jej minul a zaslechl jsem, jak dopil, resp. asi dopil a plastová láhev letěla po chodníku. Tito vypadali každopádně velmi spokojeně.

 Další osudy v této oblasti SF nevím, snad příště. Ještě na toto téma trochu sociální příhoda kdy jedno voko nezůstane suché.  Minul jsem docela velký dům, který měl v přízemí velký obchod s potřebami pro psy a hlavní službou bylo luxusní hlídání psů což prezentovali ikonou člověka tlačícího vozík na kterém sedí psík a naproti v ulici ležel ve spacáku, alespoň tipuji, že to byl člověk.

Pokračoval jsem dál  a když je pak vidíte každou minutu tak trochu zevšední. Každopádně někteří jsou abych tak řekl : vyštafírovaní jak do plesu. Ale to už nejsou bezdomovci to jsou podnikatelé.

Dále snad už jen heslovitě ve fastfoodu ve frontě ke mně přiběhl jeden s drobnými v hrsti sdělující mi něco ve smyslu, jestli jsem ty drobné neztratil ale asi naznačující mi, abych mu dal nějaké drobné, aby tam tyto nebyly chudinky tak samy. Nakonec jsem potkal jednoho v krásném ohozu s helmou a ten byl už v oblasti, kde jsou turisté, takže pro něj v oblasti kde se pracuje / žebrá / a tak na to musel být náležitě oblečen. Legendou se už stal jeden, resp.myslím, že se jich na tomto štaflu střídá více, který schován za křovím straší kolemjdoucí po chodníku zatímco na protějším chodníku všichni stojí mlčí a čekají.

Závěrem jen poznámka možná jsou tito bezdomovci svobodnější než my.

San Francisco je perfektní místo na pěší turistiku, každá oblast města má jiné lidi. Za Mission jsou bezdomovci, v Castro gayové, na Market obchodníci, v Chinatownu  Číňani a na nábřeží turisté. Tyto jednotlivé  skupiny se mírně promíchávají ale jejich hlavní centra jsou tato. Je to jedno z amerických měst, kde uvidíte lidi. Jeďte se tam podívat. Dalším městem na téma lidi je New York ale to tom až příště.

    

Autor: Přemysl Černý | úterý 2.2.2016 10:38 | karma článku: 13,46 | přečteno: 512x
  • Další články autora

Přemysl Černý

Whitehorse Yukon a okolí

30.8.2016 v 0:00 | Karma: 8,65

Přemysl Černý

Ostrov Vancouver a okolí

4.2.2016 v 8:46 | Karma: 11,75