Z Tucsonu do Flagstaffu přes Pima Air muzeum a Sedonu - říjen 2013

První akce dne byla návštěva leteckého muzea Pima Air. V halách i na volné ploše je celkem 300 letadel a k největším atrakcím patří Air Force One, letadlo ve kterém létal John F. Kennedy.

Dříve byly přístupné i interiéry ale nyní jsou uzavřeny a když jsem to reklamoval u personálu tak mi sdělili, že vlastně letadla nejsou jejich ale státu nebo armády a ti to nepovolili.

Dalším tahákem je špionážní, nejrychlejší letadlo na světě SR-71, které jako první využívalo technologii stealth,  která ztěžuje viditelnost na radaru. Nicméně pamatuji si na jednoho s klientů, který nám při pohledu na letadlo s trochou nostalgie sdělil, že toto letadlo, když byl u armády, několik let sledovali. Tak jsem paní z muzea, která nám sdělila, že letadlo bylo neviditelné a že ho například, když létalo ve Vietnamu,  maximálně viděli jako hejno ptáků, upřesnil, že ve Vietnamu možná viděli hejno ptáků ale my jsme viděli letadlo SR-71. Původně se projekt jmenoval RS ale prezident Johnson se spletl, přehodil písmenka a tak už to zůstalo. Létá až ve 27 kilometrech a rychlostí 3500 km/h. Letadlo postavené v 60.letech má futuristický vzhled. Zajímavostí je, že nádrže na zemi netěsní, letadlo plní do plných nádrží až za letu kdy se materiál letadla za letu teplotou roztáhne.

Nepřehlédnutelné jsou v Pima Air muzeu i bombardéry B52.My ale pokračujeme dál na sever Arizony. V Arizoně žije 6 milionů obyvatel a z toho 4 miliony v Phoenixu a okolí, cca 1 milion v Tucsonu a okolí takže na zbytek státu zbývá cca milion. Jižní část Arizony je pouštní zatímco severně od hlavního hlavního města Phoenixu, který leží přibližně uprostřed státu, se krajina mění a kaktusy vystřídají borové lesy.  Sedona, naše další zastávka, to jsou první červené skály.

Nejprve jsme se zastavili u kostela Holy Cross Chapel, který ve stylu funkcionalismu projektoval Frank Loyd Wright.  Zastávka byla ale opravdu velmi krátká, ani jsme nevystoupili z autobusu a personál prostoru nás okamžitě, nekompromisně směřoval směrem pryč. Prostor parkoviště nebyl pro autobusy připraven.

Po první zastávce na fotku jsme pokračovali na hlavní ulici města a tam byli asi hodinu. Sedona je městem hnutí New Age, senzibilů, alternativních léčitelů, volnomyšlenkářů.  Jsou přesvědčeni, že Sedona je pro Zemi významný energetický bod a vede tudy čakra Země. Je zde prý několik bodů, tzv. wortexů, neboli vírů odkud energie proudí. Určitě zajímavá myšlenka.  Místní cestovní kanceláře dokonce nabízí tůry růžovými jeepy k wortexům. Jednou jsme s asi 20 klienty projevili zájem o tuto tůru k energetickým bodům a vše bylo dohodnuto a já jsem přinesl vybrané peníze do kanceláře a těsně před předáním několika set dolarů jsem se ještě zeptal, zda budeme v těchto energetických bodech.  Pracovnice se trochu na tento dotaz ošívala a pak mi sdělila, že vlastně do toho bodu přímo oni jet nemohou.  Takže se do místa, které možná ani ty vlastnosti  nemá vlastně nelze ani dostat. Tak jsem  nataženou ruku s penězi dal k tělu a šli jsme raději do města. Na hlavní ulici je spousta obchodů, galerií a kaváren.  Bez ohledu na to zda wortex existuje nebo ne,  je Sedona krásné klidné místo Severní Arizony.
Večer jsme pokračovali na sever do Flagstaffu a nadmořské výšky 2100 m.n m. Flagstaffem vede i legendární Route 66, první americká silnice z východu na západ pod jedním číslem. Ve Flagstaffu žije 60 000 obyvatel, vede tudy transamerická železnice, dálnice I-40 a v nedalekých horách jsou lyžařské vleky. Je městem motorkářů, outdorových sportů a výchozím bodem k návštěvě Grand Canyonu.

Autor: Přemysl Černý | pondělí 4.11.2013 13:42 | karma článku: 9,08 | přečteno: 355x

Whitehorse Yukon a okolí

30.8.2016 v 0:00 | Karma: 8,65

Ostrov Vancouver a okolí

4.2.2016 v 8:46 | Karma: 11,75

Přemysl Černý

Tak jsem si četl o válce.