Přemysl Černý

Jak jsme jeli do Rocky Mountains NP a dojeli jinam

20. 11. 2013 11:26:50
Ráno jsme opustili deštivý Denver, hlavní a největší město státu Colorado. Cílem byly čtyřtisícovky v národním parku Rocky Mountains.

Za jízdy pršelo dál ale to, že u Estes Park, města na začátku parku, budou záplavy nás nenapadlo. Až na půl cesty do parku, po asi hodině jízdy z Denveru v Boulderu nám to vysvětlil pracovník silnic, který stál u značky zákaz vjezdu. Protože jsme cestovní kancelář a trasa byla v plánu pro klienty tak jsem s ním ještě prohodil několik vět, které on ukončil sdělením , že mně vlastně dál do parku nemůže fyzicky pustit. Tím chtěl asi naznačit, že ani náhodou. A tak jsme se obrátili na jih a jeli na dálnici Interstate 70 směr na západ.IMG_1136.JPG

První náhradní zastávkou bylo zlatokopecké městečko Idaho Falls.IMG_1141.JPG
Viděli jsme mlýn na kamení , starou americkou zástavbu a pak pokračovali podél řeky Colorado, která tu ve státě nedaleko národního parku, kde jsme nebyli, pramení.IMG_1150.JPG

Zastavili jsme se na odpočívadle s výhledem na krásné jezero. Tip jednoho řidiče náklaďáku, který nám ukazoval na úplně opačnou stranu s tím, že tam je taky nádherný výhled se mi nezdál ale jako správní turisti a důvěřiví cizinci jsme se nahoru zarostlým kopcem vydali. Po chvíli přeskakování porostu to začínalo být jasnější a jasnější. Nic tam není a řidič, který nám dal tento vynikající tip už byl o mnoho mil na západ.IMG_1145.JPG

Stát Colorado a jeho západní část to jsou vysoké hory a tím pádem i lyžařské areály. Stavbu a zakládání lyžařských středisek v Americe iniciovali po 2.sv válce američtí vojáci-lyžaři , kteří sloužili v Evropě a byli školení na alpské prostory a boj s německými horskými jednotkami. IMG_1155.JPG

Město Vail, také výhodně u dálnice 70 je jedno z těchto středisek a zde si připadáte jako v Rakousku. Zásluhu na tom má Pepi Schramhammer .IMG_1168.JPG
Tento Rakušan, který se doma učil vyrábět sýr a pak se stal reprezentantem Rakouska v lyžování se později v 60.letech přesunul do Vailu a zde začal nejprve jako závodník a učitel lyžování. Pak postavil první hotel a z Vailu se stalo významné lyžařské středisko.IMG_1169.JPG

Prošli jsme město a projeli i část luxusních horských vil směrem k lyžařským areálům. Na začátku města je velké kryté parkoviště takže v centru už auta nejsou. S tím, že začátek města a centrum města jsou od sebe cca 1 minutu chůze.IMG_1171.JPG

Dále na západ s odbočkou a obědem v Glenwood Springs a na jih do dalšího, významnějšího střediska zimních sportů, do Aspenu. IMG_1193.JPG
To, že Aspen je větší a významnější se potvrdilo tím, že na začátku města je letiště a při procházce městem jsme v realitní kanceláři viděli horské vily na prodej s cenami kolem 4 milionu USD.IMG_1194.JPG
Byl tam ale i dům za 12. Zatímto Vail působí jako rakouská vesnice tak Aspen je spíše město. Centrum má pěší zónu a jsou tu velké americké domy. Aspen neboli osika bylo založeno v souvislosti s těžbou stříbra. Pak se ale stalo lyžařským střediskem. V Aspenu žije asi 6000 obyvatel.IMG_1179.JPG

Pak jsme pokračovali zpět na sever k Interstate 70 a na západ směr Utah. Ubytování v Grand Junction. Zítra jedeme do Utahu k červeným skalám. Do Rocky Mountains pojedeme až přestane pršet.