Z Tucsonu do Flagstaffu přes Pima Air muzeum a Sedonu - říjen 2013

První akce dne byla návštěva leteckého muzea Pima Air. V halách i na volné ploše je celkem 300 letadel a k největším atrakcím patří Air Force One, letadlo ve kterém létal John F. Kennedy.

Dříve byly přístupné i interiéry ale nyní jsou uzavřeny a když jsem to reklamoval u personálu tak mi sdělili, že vlastně letadla nejsou jejich ale státu nebo armády a ti to nepovolili.

Dalším tahákem je špionážní, nejrychlejší letadlo na světě SR-71, které jako první využívalo technologii stealth,  která ztěžuje viditelnost na radaru. Nicméně pamatuji si na jednoho s klientů, který nám při pohledu na letadlo s trochou nostalgie sdělil, že toto letadlo, když byl u armády, několik let sledovali. Tak jsem paní z muzea, která nám sdělila, že letadlo bylo neviditelné a že ho například, když létalo ve Vietnamu,  maximálně viděli jako hejno ptáků, upřesnil, že ve Vietnamu možná viděli hejno ptáků ale my jsme viděli letadlo SR-71. Původně se projekt jmenoval RS ale prezident Johnson se spletl, přehodil písmenka a tak už to zůstalo. Létá až ve 27 kilometrech a rychlostí 3500 km/h. Letadlo postavené v 60.letech má futuristický vzhled. Zajímavostí je, že nádrže na zemi netěsní, letadlo plní do plných nádrží až za letu kdy se materiál letadla za letu teplotou roztáhne.

Nepřehlédnutelné jsou v Pima Air muzeu i bombardéry B52.My ale pokračujeme dál na sever Arizony. V Arizoně žije 6 milionů obyvatel a z toho 4 miliony v Phoenixu a okolí, cca 1 milion v Tucsonu a okolí takže na zbytek státu zbývá cca milion. Jižní část Arizony je pouštní zatímco severně od hlavního hlavního města Phoenixu, který leží přibližně uprostřed státu, se krajina mění a kaktusy vystřídají borové lesy.  Sedona, naše další zastávka, to jsou první červené skály.

Nejprve jsme se zastavili u kostela Holy Cross Chapel, který ve stylu funkcionalismu projektoval Frank Loyd Wright.  Zastávka byla ale opravdu velmi krátká, ani jsme nevystoupili z autobusu a personál prostoru nás okamžitě, nekompromisně směřoval směrem pryč. Prostor parkoviště nebyl pro autobusy připraven.

Po první zastávce na fotku jsme pokračovali na hlavní ulici města a tam byli asi hodinu. Sedona je městem hnutí New Age, senzibilů, alternativních léčitelů, volnomyšlenkářů.  Jsou přesvědčeni, že Sedona je pro Zemi významný energetický bod a vede tudy čakra Země. Je zde prý několik bodů, tzv. wortexů, neboli vírů odkud energie proudí. Určitě zajímavá myšlenka.  Místní cestovní kanceláře dokonce nabízí tůry růžovými jeepy k wortexům. Jednou jsme s asi 20 klienty projevili zájem o tuto tůru k energetickým bodům a vše bylo dohodnuto a já jsem přinesl vybrané peníze do kanceláře a těsně před předáním několika set dolarů jsem se ještě zeptal, zda budeme v těchto energetických bodech.  Pracovnice se trochu na tento dotaz ošívala a pak mi sdělila, že vlastně do toho bodu přímo oni jet nemohou.  Takže se do místa, které možná ani ty vlastnosti  nemá vlastně nelze ani dostat. Tak jsem  nataženou ruku s penězi dal k tělu a šli jsme raději do města. Na hlavní ulici je spousta obchodů, galerií a kaváren.  Bez ohledu na to zda wortex existuje nebo ne,  je Sedona krásné klidné místo Severní Arizony.
Večer jsme pokračovali na sever do Flagstaffu a nadmořské výšky 2100 m.n m. Flagstaffem vede i legendární Route 66, první americká silnice z východu na západ pod jedním číslem. Ve Flagstaffu žije 60 000 obyvatel, vede tudy transamerická železnice, dálnice I-40 a v nedalekých horách jsou lyžařské vleky. Je městem motorkářů, outdorových sportů a výchozím bodem k návštěvě Grand Canyonu.

Autor: Přemysl Černý | pondělí 4.11.2013 13:42 | karma článku: 9,08 | přečteno: 354x

Přemysl Černý

Jest mně vás líto, len uzrává

Když nezměníte své kroky, dojdete tam kam směřujete. Musím ale napsat minimální počet znaků do perexu. Přestože další slova jsou zbytečná.

16.3.2018 v 11:38 | Karma: 7,90 | Přečteno: 343x | Diskuse| Politika

Přemysl Černý

Nechcete rádia už s tím přestat ?

Především tím myslím veřejnoprávní rozhlas, který platíme, někdo i proti své vůli. Pamatujete si ještě kolik kapel, zpěváků a písniček je u nás v České republice za ta desetiletí nahrávání ?

18.1.2018 v 17:02 | Karma: 26,32 | Přečteno: 952x | Diskuse| Politika

Whitehorse Yukon a okolí

Yukon je obrovský stát. Jak oni sami píšou na plakátech Yukon je větší než život. Každopádně 480 000 km2 je pro cca 30 000 obyvatel dost místa.

30.8.2016 v 0:00 | Karma: 8,65 | Přečteno: 228x | Diskuse| Cestování

Z Port Hardy do Prince Ruperta lodí

Večer jsme přijeli na konec ostrova Vancouver. Dál už to autem nejde. V hotelu Pioneer Inn se zastavil čas a to je dobře.

31.7.2016 v 4:51 | Karma: 10,19 | Přečteno: 219x | Diskuse| Cestování

Ostrov Vancouver a okolí

Nejprve začněme tím okolím. Ve městě-přístavu Prince Rupert žije 13000 obyvatel. Přístav spojuje pevninu BC s ostrovem Vancouver a také s Aljaškou na severu v USA. Vypadá, že se zde zastavil čas.

4.2.2016 v 8:46 | Karma: 11,75 | Přečteno: 565x | Diskuse| Cestování

Přemysl Černý

San Francisco a jeho zadní dvorky

Dnešní den byl na téma volno. A to tak, že celý den. V 10 dopoledne jsem se vydal do zadních dvorků San Francisca. Zadní dvorky? Jo zadní dvorky! A zde to není nijak složité, stačí se vydat kamkoli jižně od Market street.

2.2.2016 v 10:38 | Karma: 13,46 | Přečteno: 512x | Diskuse| Ostatní

Velká země USA - největší cesta okolo

Okruh Velká země je jeden z nejdelších, které lze absolvovat 34 dní a 18000 km. Je to opravdu expedice a po projetí této trasy už si můžete tento kontinent odškrtnout.

1.2.2016 v 16:39 | Karma: 10,73 | Přečteno: 516x | Diskuse| Ostatní

Přemysl Černý

Tak jsem si četl o válce.

Tak jsem si četl o válce, o té první světové. Ono se totiž slovo válka nyní vyskytuje až strašidelně často.

20.10.2015 v 11:20 | Karma: 10,68 | Přečteno: 487x | Diskuse| Ostatní

Přemysl Černý

Služby dříve a dnes to se vůbec nedá srovnávat.

Ale já to zkusím srovnat. No zkouším, zkouším ale to opravdu nejde. Pamatujete krámskýho a prodavače v obchodech dříve ?

15.10.2015 v 20:43 | Karma: 27,69 | Přečteno: 977x | Diskuse| Ostatní

Free Tibet ! Od koho ?

Tak mi leží na srdci osud obyvatel Tibetu. Jak jste na tom vy ? Pokud stejně jako já, jste zde správně.

13.10.2015 v 13:59 | Karma: 17,76 | Přečteno: 551x | Diskuse| Politika

Nejzápadnější západ v Americe poloostrov Olympic

Na severozápadě USA je poloostrov, který nevypadá velký ale je velký. Pokud vyjedete ráno ze Seattlu, pojedete jihem na poloostrov, projedete Olympic a vrátíte se zpět do Seattlu tak najedete 600 km.

5.2.2015 v 9:45 | Karma: 7,82 | Přečteno: 318x | Diskuse| Cestování

ChristchurchNový Zéland - Christchurch listopad 2014 Christchurch

Christchurch je největší město Jižního ostrova Nového Zélandu a byl vyprojektován jako vzorové město britské kolonie.

2.2.2015 v 12:07 | Karma: 7,62 | Přečteno: 243x | Diskuse| Cestování

Nový Zéland z Aucklandu do Wellingtonu a zpět

Přibyli jsme do Nového Zélandu a to letištěm v největstím městě Aucklandu. Už přílet vypadal nadějně, zeleno, zeleno, krásné domečky.

30.1.2015 v 11:59 | Karma: 12,48 | Přečteno: 436x | Diskuse| Ostatní

Z Las Vegas přes Death Valley do Fresna

Tato trasa je 900 kilometrů a možností kudy z Las Vegas do Fresna jet je asi 5. První akce po 100 km je nevadské město Pahrump.

13.1.2014 v 19:10 | Karma: 9,06 | Přečteno: 585x | Diskuse| Cestování

Jak jsme jeli do Rocky Mountains NP a dojeli jinam

Ráno jsme opustili deštivý Denver, hlavní a největší město státu Colorado. Cílem byly čtyřtisícovky v národním parku Rocky Mountains.

20.11.2013 v 11:26 | Karma: 9,40 | Přečteno: 546x | Diskuse| Cestování

Tenkrát na Aljašce a Yukonu

17 ti denní výlet na americkou Aljašku a kanadský Yukon nám začal malou změnou už v Praze. Letadlo Air France, které nás mělo odvézt do Paříže na další přípoje nepřiletělo a tak logicky nemohlo ani odletět.

13.11.2013 v 0:49 | Karma: 9,27 | Přečteno: 464x | Diskuse| Cestování

Jižní Arizona Tucson a okolí

Tucson je druhé největší město Arizony s téměř milionem obyvatel. Oblast měli pod kontrolou Španělé pak Mexičani a nakonec USA. Oficiálně vstoupila Arizona do unie v roce 1912.